Buitenschoolse opvang

Fris! kinderdagverblijven verzorgt voor ons alle vormen van buitenschoolse opvang zowel de voorschoolse – , tussenschoolse – als de buitenschoolse opvang worden op beide locaties van de Zonnewende aangeboden. (Op rustige moment worden de locaties samengevoegd op locatie Ravelijn). Deze opvang is bedoeld voor kinderen van 4 tot 13 jaar, voor school, tijdens de middagpauze, na schooltijd, in de vakanties en op vrije dagen. De pedagogisch medewerkers zorgen voor een afwisselend programma voor de kinderen, zoals sport- en spelactiviteiten, knutselen, toneel, muziek en nog veel meer.

Naast deze opvang verzorgd Fris! op locatie Zonnewende Ravelijn 5 ochtenden per week peuteropvang. Deze vorm van opvang is bedoeld voor kinderen van 2 tot 4 jaar oud. Fris! werkt met de Uk & Puk methode. Dit is een totaalprogramma waarbij de activiteiten de spraak- en taalvaardigheid, sociaal-emotionele vaardigheden en

zintuiglijke vaardigheden stimuleren. Ook hier wordt gewerkt vanuit de daltonkernwaarden en zo zal er een mooie doorgaande lijn ontstaan tussen de peuteropvang en het kleuteronderwijs op De Zonnewende