Missie & visie

De Zonnewende is een daltonbasisschool met twee locaties, in de wijken Osseveld en Woudhuis. Wij bieden kinderen ruimte om zich optimaal te ontwikkelen op cognitief, creatief en sociaal-emotioneel vlak.

Missie

Binnen ons Daltononderwijs staat voor ons één ding centraal: het geluk van het kind. Aan het eind van groep 8 is de basis gelegd om zelfbewust en tevreden met wie je bent verder de maatschappij in te gaan. We vinden het belangrijk het eigenaarschap van onze leerlingen te vergroten. Samen met de kinderen en ouders richten we ons op ontwikkeling, zowel op persoonlijk als op cognitief vlak.

Visie

Dit doen wij door:

• het creëren van een rijke speel-leeromgeving, waarbinnen kinderen uitgedaagd worden zich te ontwikkelen.
  • vanaf groep 1 werken we projectmatig, waarbij onderzoekend leren centraal staat.
  • gebruik te maken van (ICT)hulpmiddelen die passen bij de maatschappij van nu en die van de toekomst.
  • veel van en met elkaar te leren. Dit geldt voor leerlingen en leerkrachten.
  • ieder kind op zijn of haar niveau te laten groeien in een veilige omgeving.
  • cyclisch met kinderen (en ouders) van alle groepen gesprekken te voeren over welke doelen ze willen behalen.
  • niet alleen over kinderen, maar met kinderen te praten.
  • als schoolteam te werken aan een professionele leeromgeving.
  • leren door te doen!

Op deze website vindt u informatie die voor u en uw kind van belang is en kunt u onze promotiefilm bekijken voor een goede eerste indruk. Wilt u meer weten? Surf rustig rond of neem contact met ons op.

Locatie Keerkring

Zonnewende 14
7325 ET Apeldoorn

telefoon:
055 - 360 1967

keerkring@kbsdezonnewende.nl

Route Locatie Keerkring

Locatie Ravelijn

Ravelijn 382
7325 NV Apeldoorn

telefoon:
055 - 505 8800