Identiteit

Wij zijn een open katholieke school. Een school die uitgaat van en geïnspireerd wordt door de christelijk-katholieke traditie van onze samenleving. Concreet betekent dit dat wij zorgvuldig omgaan met het geloof en met de daaruit volgende opvattingen over de waarden en normen. Onze scholen besteden aandacht aan de Bijbel, zonder daar evangeliserend of diskwalificerend mee om te gaan. Uiteindelijke keuzes worden, naar onze overtuiging, gemaakt door de ouders en hun kind(eren), niet door de school. De Zonnewende staat dan ook nadrukkelijk open voor iedereen die onze uitgangspunten wil onderschrijven. Er is ruimte voor elke geloofsovertuiging en voor mensen die kennis willen maken met onze overtuiging.