ZON-groep

Op De Zonnewende is veel aandacht voor en expertise op het gebied van (meer)begaafdheid. De ZON-groep is er voor (meer)begaafde leerlingen die, naast het werken op eigen niveau in de klas, aanvullende ondersteuning nodig hebben.

In de ZON-groep krijgenĀ leerlingen een paar uur per week extra ondersteuning met gelijkgestemden. Deze ondersteuning is vooral gericht op het werken aan studievaardigheden (bijvoorbeeld leren doorzetten, huiswerk maken en opkomen voor jezelf), sociaal-emotionele ontwikkeling (bijvoorbeeld faalangst, omgaan met kritiek en zelf kritiek leren geven) en werken aan opdrachten met hogere complexiteit. Het einddoel is dat de leerling beter leert ‘leren’ en zijn competenties ten volle kan benutten.