Onze school houdt zorgvuldig bij welke resultaten we behalen. Daarvoor worden toetsen gebruikt. Deze toetsen zijn zelfgemaakt, horen bij een methode of zijn landelijk vergelijkbare citotoetsen. Ook gebruiken wij een beschrijvend leerlingvolgsysteem (met name in de kleutergroepen). Van elke toets is bekend hoe de leerlingen moeten scoren.
Daarover zijn duidelijke afspraken gemaakt. De resultaten bespreken de leerkrachten met de kinderen, met de Interne begeleiders en met elkaar.
De ontwikkeling van de kleuters houden we bij door te observeren met behulp van ‘Kijk’. De resultaten worden digital vastgelegd. In alle groepen worden Cito-toetsen afgenomen. Vanaf groep 3 maken de kinderen regelmatig toetsen: methodegebonden toetsen en het Cito-leerlingvolgsysteem (LVS). In het leerlingvolgsysteem verzamelen de leerkrachten en intern begeleiders alle toetsgegevens van de leerlingen.
Met deze gegevens plannen de leerkrachten het onderwijsaanbod voor de leerlingen. De leerkracht analyseert dan wat het niveau van de leerling is, wat de te bereiken doelen zijn, hoe het aangepakt gaat worden en wanneer er wordt geëvalueerd. We spelen hierbij in op de onderwijsbehoeften van de individuele leerlingen. De extra hulp aan de leerling vindt in de klas plaats. Twee keer per jaar bespreken alle leerkrachten de groepsresultaten, de onderwijsbehoeften, de sociaal emotionele ontwikkeling en de zorg met de intern begeleider in een groepsbespreking.